torsdag 25 september 2008

hantverkare...

Så då var fuktmätningen avklarad... Har en misstänkt fuktskada i taket/väggen i klädkammaren.. Fastighetsnissen var här och pillade. Fick inga utslag på dosan något som han tyckte var märkligt eftersom gipset har bubblat sig. Så nu ska han till grannen för att kika hos dom..

Sen kommer det gubbar och ska pilla på flödostaten.(ja nu vet jag ju inte om dom är två eller om dom är gubbar men ändå)
För er som inte vet vad en flödostat är så är det en liten fånig dosa som sitter ihop med luftrören, så dom ska alltså kontrollera luftflödet i lägenheten. Därimot har jag aldrig varit med om att det ska vara så svårt att kalkylera tiden. tors-fre 8-18... Jippi lixom..

Ikväll kommer förmodligen en målare hit, nu råkar det vara min bror men ändå, han är ju också hantverkare....
Visserligen ska han inte hit å måla utan hämta en del av ett akvarium som ska ner till våran ömma moder. Så igår slet vi som djur med att få iordning allt för gubbarna och dessutom med att göra iordning akvariumet. Det var nämligen fullt inrett med väääldigt mycket rötter, växter och fiskar.
Nu är alla fiskar i lilla tanken.
Egentligen skulle dom flytta ner till moderjorder också men vi åker inte förrens fredagkväll så dom var ju tvungen att bo någonstans med vatten. Efter att ha lagt i rötter osv så blev jag sååååååååååååååååååå jäkla nöjd att jag konstaterade att lilla tanken säljs inte i dagsläget. Ibland är man velig.. :P

Imorgonbitti kommer det en rörnisse hit, han ska filma avloppet för att se vart förträgningen sitter någonstans... Har ju haft enorma problem med avloppen sen vi flyttade in men nu måste vi ju köpa tvättmaskin å då vill man ju att vattnet åker ner i avloppet å inte ut på golvet.
(för er känsliga hoppa över detta)
(när det blir stopp kommer de fd middagarna upp på golvet nämligen *urkar*)
Många pengar kostar det...*suckar* men förhoppningsvis hittar han något som går att åtgärda.
Vore himmelriket att kunna låta bli att säga åt gäster att snåla på toapappret.. :P Eller att helt enkelt kunna skita själv.. ;)


Jo... ugnsluckan är trasig också så vi måste köpa en ny spis...*suckar*
Å gubbens date med tandläkaren blir ju inte gratis heller...

Undra om man kan ha en inskramling till oss...*flinar*

*bläar*

aja det löser sig sa hon som sket i fläkten.. (en polare sa lite fel... hon blev lite konfys när jag sa att det inte löser sig utan sprider sig...*lol*)


Nä nu ska jag vänta på ev luftnissar som kanske kommer idag 8-18 men förmodligen imorgon kl 17:45


//Pf

3 kommentarer:

  1. Ujuj, låter som om det är fler än jag som samlar på dyra utgifter...

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA ursäkta mig men:
    aja det löser sig sa hon som sket i fläkten.. (en polare sa lite fel... hon blev lite konfys när jag sa att det inte löser sig utan sprider sig...*lol*)


    Du e för rolig!

    Resten av inlägget lät inte så kul däremot. Fram med gitarren,rocken, myntburken och ut på torget och spela "han har öppnat pärleporten". Fy sören va trist det är när utgifterna hopar sig. Turen brukar dock vända efter ett tag, eller hur är det... hoppas

    SvaraRadera
  3. Kan du ikke foreta en liten innsamling for meg også, med det samme du holder på? ;) Håper alle hus-problemer løser seg, uten at det koster FOR mye. :) Love you, babe! *puss*

    SvaraRadera