torsdag 7 maj 2009

2månaders kontroll

Idag har vi haft 2 månaders kontrollen på BVC... Hon utvecklas precis som hon ska. Växer så det knakar gör hon också. 5120gr 58,2cm lång och 39.3 i huvudomfång. Bönan la en rökare precis när vi kom in så sköterskan sprang å hämtade en ny soppåse till bajsblöjan, trots att jag sa att det inte behövdes. Gissa om de blev förvånade när blöjan var tom. Hon pruttade ju bara..*fnissar*
Utslagen i ansiktet (hon har haft jättemycket ett tag, fast har lindrats något) var inte allergi eller hormonplitor utan torreksem. Så här ska smörjas med fet salva. Min lilla torrboll.

I Lördags var jag på Stellas.se öppning av ny butik (hon har skaffat en ny lokal). Shoppade som en blådåre. Guuu så kul det var att komma hem med 3 fulla fulla påsar. Blev snokdyrt men ack så roligt. :-D Nu får jag inte shoppa nått mer förrens i augusti då pengarna är påfyllda igen..*mutter* Fast jag får nog försöka få till en lite omgång till ifall stellas får hem wisteria från BG, fast den skulle hon redan fått, men leverantören har gjort nått fel eller nått så den är på villovägar. Därimot fick jag djupdyka i en kartong som stod lite avsides och inte packats upp. Making memories nya serie Wedding. Guuu så mycket snyggt. Svart-vit skala. Billiga papper (speciallpapprena var döläckra och billiga) bradsen ljuvliga (bling och pärlor). Ska bli kul att få sätta tänderna i den serien. När jag väl får tid att pyssla lite. Bönan har lite åsikter om det fortfarande och kvällarna går åt till att roa och försöka få henne att sova... Envis lite unge. Dagarna är fortfarande bara att glömma.

Vi har även tagit en fika med AKA fast utan ena A. Han skulle kolla på någon fånig hockeymatch.. Pffft... fånigt. Vi andra hade jättemysigt. Tack för en supermysig kväll AK.. Love u sweeties. Ser fram imot erat besök på lördag.

Så till dagens bilder


Två älsklingar. En favoritbild helt klart.


Sveriges sötaste kanin. Fast djuren tycker att matte är en bajskorv som bara släppar på den där pruttungen. Ska bli skönt när man kan få lite mer tid för 4beningarna


Många tycker att det är för tidigt för svarsleende. Här är bildbeviset. Kameran är nämligen skitkul,speciellt när den svarar på tilltal (dom är söta, men kanske inte allt för smarta i början.. *flinar*)


hiiii haaaaaaaaaaaa.. Lucky Duck bodyn har mormor köpt. Så underbart söt verkligen.
Nä nu ska jag utnyttja de sista ,minutrarna på bönans sovperiod till att gräva i kylskåpet.
pöss på er
//Pf

2 kommentarer:

  1. Vilken gulleplutt!

    Visst är det härligt med lite (!!!!) shopping! Jag har stora planer på att shoppa massa Spellbinderdies på ebay vid nästa lön... hihihi

    Smartaste sättet att dokumentera enligt mig, jag har ett dokument för varje månad i word som jag uppdaterar så fort det finns något av intresse att tillägga. När sedan tiifälle ges till scrap skriver jag bara ut aktuell månad och voila, ännu en månad avklarad i babyboken.

    Imorgon ska vi på ultraljud och om allt går bra kommer det både magbilder och UL-bilder att kika på. Tycker alltid att det är lite nervöst så här alldeles innan UL, håller tummarna att allt är bra med bebben!

    SvaraRadera