onsdag 16 februari 2011

GNÄLL-varning

Japp om du tycker illa om gnällinlägg så bör du surfa vidare för nu tänker jag i bästa hormonanda gnälla och spy galla och tycka oerhört synd om mig själv..

Jag är så trött på att allt strular å stökar.....

E är sjuk IGEN... hon har i stort sett varit sjuk sen 16 januari å magsjuk i början på januari.
Idag så kom febern rullandes och hon hostar segt segt slem hela tiden. Ett par timmar efter vi hämtade henne ringde dagis å sa att dom har ett barn som kräks så nu går jag på absolut helspänn ifall hon ska kräkas, analyserar minsta muskelrörelse hon gör..
Kan inte koppla bort det, blir ju inte lättare att hon för vartannat andetag håller andan en stund och stånkar lite.. Samtidigt är det så att kräks hon så gör hon å då får väl maskinen gå varm.. men nä jag kan inte slappna av det minsta..

P börjar komma på fötter igen efter att ha haft feber senast i morse.. :P

Nä är så trött på att massa saker inte går som vi planerat... Pengarna har haft en förmåga att rinna iväg denna månad, (helt sannslöst) våran bröllopsdag försvann som en vanlig sketen måndag fast med knorren att P var tvärdålig.
Fast spela roll, barnvakten som skulle haft E rann visst ut i sanden. Sötaste J erbjöd sig när vi lunchade på måndagen , men P var ändå för sjuk för att gå ut å äta middag.
Skönt att veta att J kan ha E ibland om det kniper, och man vet att hon faktiskt skulle ta henne en stund om vi bad om det. (Jaaaaaaaaa förutom sötaste ang men dalarna är väldans långt borta)

Katterna behöver rakas, någon behöver döööö. Pissar ner mina jeans är nya trenden, vilket är askalas kul när man kan ha typ tja dom enda jeansen... *suckar*
Jazz är så fet (ska byta foder när det är slut i tunnan) att hon inte kommer åt att tvätta sig runt svansen vilket resulterar i fet och tovig å äcklig rygg.. Funderar skarpt på att raka ner hela henna och bada och sen får pälsen växa ut igen. För hon svettas just nu ganska bra också då vi har lite varmare än förra ägaren.
Sen hur 17 håller man ryggpälsen ren när katten själv inte gör det?

Aja

Hoppas hoppas att förlossningen inte startar nu.. För jag vill inte föda själv... Men om E blir magsjuk så tja.. då är det så att P får vara hemma...

Etter-myran vägrar sjunka ner å lägga sig till rätta i bäckenet.. hur gör man om hon nte vill åka ner alls? För hon ligger på sniskan högt upp å bara snurrar runt.

Behöver köpa nya vinterskor till E.. Kollade det idag på din sko... Allt som fanns i hennes storlek och vattentätt och fodrat var märkesdojjor som inte reades.. 600 pix kändes dyrt.. :(

Någon som vill ge mig en massa pengar så jg kan köpa ny dator och en ny telefon? Please?

Jag är trött på att vara gravid å ha tväront och inte kunna sova, men samtidigt känna att idag är en värdelös dag att föda på.. vilket är ett konstant fenomen nu för tiden. Är inte någon här sjuk så är det ingen bra tídpunkt för A är upptagen..

MAaaaaaaaaaaaaaaaaamma meeee need you very very much!!!!!!!



trött

5 kommentarer:

  1. Usch och fy och blä va jag lider med dig/er. Inge kul när allt kommer på en gång :-(
    Kan glädjas åt att det snart är vår och då minskar sjukdomarna säger de som vet ;-)

    Hoppas att P hinner pigga på sig o att förlossningen väntar på sig tills han är frisk.

    Ta hand om er!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men åhh!


    Ser varför bättre nu. Trots allt p FB-eller det jag läst. Så fick jag för mig att du var oki.
    Vilket jag fattar mer nu. 'segskalle är jag*
    Åh! Verkligen. Önskar jag kunde hjälpa dig.
    Med vadsomhelst och allting.

    Jag hoppas att det löser sig och ordnar sig.
    Och vem är ang i Dalarna? :)

    Du..vill du ha något roligt att läsa..leta efter monas universum.
    Sköt om dig nu stumperumpa och ha det som det är.
    Vill du gnälla så ring och gnäll allt du orkar.

    Massa kramar och varm omtanke!

    SvaraRadera
  3. Men ingen tid är en dålig tid :P jag kommer jämt! allt annat ligger på andra plats jämfört med förlossningen och det vet allt det andra om...eller jag tror att böckerna vet fast de talar så dåligt så jag vet inte om de har fattat =P

    SvaraRadera
  4. Din känsla med bebis i magen o ont i kroppen känner jag igen från i somras.
    Min bebis sjönk inte ner i bäcknet och fixerades förän vattnet gick, den var ingen fara. Men om lill-skrutten ligger väldigt högt o inte sjunkit ner (inte fixerats utan sjunkit ner) tänk på att lägga dig ner på omedelbumset ifall vattnet går och åka till sjukhuset liggande (smidigast är att ringa ambulans). Annars kan navelsträngen bli klämd i bäcknet. Det sa min BM till mig.

    Hoppas bebisen kommer snart (men inte idag ;) ) så du slipper vara höggravid o ha det så jobbigt =)

    SvaraRadera
  5. Hur skiljer det här inlägget sig från de andra?

    SvaraRadera