söndag 6 mars 2011

9 dagar

Japp då har knytet blivit 9 dagar gammal och idag har vi haft en hyffsat bra dag. M har sovit väldans mycket (verkar vara en sån som tar en tröttisdag här å där, ja änså länge iaf) men så trasslade E i natt och så.. Resultatet blev att jag är gristrött iaf men sov lunch tilsammans med resten av familjen och det blev lite räddningen idag.

Annars så kämpar man med hormoner och att tackla E. Hon är trotsig till max mot mig och man får känslan av att straffas ut hela tiden för att man har bäbisen. Inte helt kul att känna sig ganska värdelös som mamma, men så darrar ju hormonerna på sluttampen och man har sömbrist. Underlättar inte känslan av att vara överflödig direkt. Å ja visst är det skönt att hon vill vara med sin pappa och la lala, men jag vill också gosa och kramas utan att behöva tjata om det. Oftast ignorerar hon mig ändå när jag vill nått. Å måste jag säga till henne måste jag bli arg för att hon ska lyssna och hon testar till max.

Säger bara en sak.. Ge mig styrka.. *hua* Lite panik har man över att 1 av P´s 3 veckor redan åär slut å snart sitter jag med 2 st småkorvar som kommer testa mig till max. Ja ja, bara att bita ihop å överleva, kan ju förmodligen ladda lite när E är på dagis iaf.

Så klagomuren avklarad..

En glad sak.. Idag visade våge n 13 kg minus.. Å då gick jag bara upp lite drygt 5.5 :D
Så delmålet att gå ner till startvikten med E känns ine som en oändlighet bort längre.


//Pf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar