torsdag 22 maj 2008

Suck....

Usch vad irriterad jag bliiiiir...... *mutter* Idag har tydligen mitt bildredigeringsprogram tackat för sig?!??! Eller om det är datorn som börjar ta sitt pick och pack för att flytta till de evigt gröna ängarna. Har ju tagit bilder på min LO`s och mina kort jag gjort sista tiden... Korten är ju kanske ingen förlust då de blev... tja mindre bra fast jag hade kul när jag gjorde dom och det är ju det som räknas. *LOL*

Gör ett försök lite senare, ska väl starta om junkdatorn.. Snälla ge mig en ny datorn någon!! =P

//Pf



Då vad datorn omstartad och nu så fungerar det som det ska.
Först ut är min älg..
Bilden är tagen igårkväll med dåligt ljus som följd, men det får fungera ändå. =)


Alla 4:a papprena kommer från Basic Grey´s serie Sultry
Ramen runt älgen har fått ett par lager brons och guldfärg (stämpel versa fine)
Tagsen är stansade med bosskut die och sedan embossade med Cuttlebugs embossingfolder "gammal text", en med försänkning och en med upphöjning i embossingen. Sedan är tagsen färgade med brons och den ena har fått en liten blomma utklippt från sultry. Älgfigurerna kommer från gott och blandat lådan, likaså alfabetet. Avslutas med mörkt guldfärgad rickrack och chalk. Tagsen ska inte ligga så mycket på kortet, såg inte det förrens jag redigerade bilderna, tagsen sitter helt löst för att man ska kunna läsa texten på baksidan.
Denna LO är i grund och botten ljusare än bilden visar, mer skirt babyblå.


Mönstrade pappret kommer från MM´s Just Jack. Tyckte de små lejonen passade perfekt till lillfisens stora kompis. Mörkare blå pappret är Bazzill cardstock och det ljusare pappret är baksidan på det mönstrade. Ramen runt kortet är utklippt ur cardstock och sedan har jag chalkat kanten och lagt på ett tjockt lager glitterlim. Tagpocket`en är vikt ur samma cardstock som ramen men utan glitterlim, istället fick den ett litet lejon. Tagen som tittar fram är från MM´s just jack´s journalingtags, lite dold för att mamma själv ska kunna skriva lite om lillfisen och hans kompis.

Texten är ljusblå chipboard som också fått ett lager glitterfärg. Sen ploppade det på en hel hög med blommor, var så himla kul, vilket resulterade i lite för många. LO´n ska sitta i album vilket tar udden av "obalansen" den högen skapar. Hade nog inte fungerat om den skulle ramas in. Är dock nöjd ändå, tycker att fotot syns bra, det passar gött in och jag hade skitkul när jag gjorde den. =D

Nu till de mindre lyckade sakerna...

Har ruskigt svårt att dekorera kort, får inte till det riktigt.. Fast det är klart, ett kort ligger väldigt långt ifrån en 12" LO i storlek... =P Fast jag har haft riktigt kul och det är nog det som räknas...*lol* Sen lär man sig väl knepen allt eftersom, jag har lärt mig att mina dekos är oftast lite för stora för korten, och jag har en bra bit kvar i mitt lärande om färgläggning. Därimot måste jag säga att jag ÄLSKAR hänglar och stänglar´s stämplar!! Så extremt lättstämplade och välgjorda superduperlisötagulligakvalitetsstämplar!!!


En liten tjej från senaste klubbkitet, skar ut henne och satte henne på ett brett spetsband.
Hon är stämplad på akvarellark och sedan färglagd med promarker. Sen har jag lagt på ett lager perfect pearl (fick hem det igår och det är ju sååå kul!!! )
Sen har jag limmat på en massa prima blommor (strawberry tror jag serien heter?? Anar också en hysterisk limtrend!!! ) Blommorna fick sedan lite honungsgula blingstenar. Jordgubbsknapparna kommer från Tilda-serien och papprena är Basic Grey och Bazzill.

Kort nr 2

Mitt favoritmotiv från kitet... Äckligt söt liten filur.


Stämplad på akvarellpapper och sedan färglagd med promarker. Vingarna är färgade med ljusrosa akvarellpenna och sedan är dom lackade och vikta (syns inte på bilden), lite skimmer från Perfect pearl.. (lööööv it). Papprena kommer från Bazzill (cardstock) och MME´s Bohemia 2, den bruna delen är baksidan på det lilarutiga. En liten glittrig "stygnkant" kommer från en lila glitterpenna, vet inte namnet på den men den vita med 3d effekt är väldigt populär. *s*
Lite skruvbrad från Panduro, en massa chalk och två droppar.


Har fler kort som snurrar i skallen, himla kul att göra även om resultat skriker nybörjare. =D
Nä nu är det dax att samla ihop tvätten, såååååååååå roligt... NOT! Fast det är ju klart, kunde ju ha varit värre, kunde ju ha regnat! Då våran tvättstuga ligger längst bort i området är det mindre kul med dåligt väder när man hasar sig fram och tillbaka. =P
//Pf

3 kommentarer:

  1. Jättefina LOer (och kort också, så klart)! Alla blommorna tillsammans på bebis-LOn var läckra. Och det randiga Sultry-pappret har jag också använt alldeles nyligen - dock inte till en älg-LO. ;-)

    SvaraRadera
  2. Kortmännsika som jag är så beundrar jag dina kort! Jättefina!

    SvaraRadera
  3. Gillar din layout I din trygga famn och havet av blommor du har där, det ser hur häftigt ut som helst!! Och jag måste ju säga att det här med teknik inte är det roligaste i alla lägen, det är jobbigt när det inte blir som man vill *suck* Eller när det inte funkar alls :P

    SvaraRadera