söndag 10 augusti 2008

Lite bilder..

Så har jag gått igenom lite bilder.. dessa är från den första trippen.. Inte så många men lite ändå... =D


Ett av favvokorten, lite suddigt men ändå med ganska skön känsla.

Ett andligt samtal i Nora...

På en av gatorna hittade vi en stor tung trädörr, med ett titthål i. Självklart var man ju tvungen att stoppa dit nyllet. Lite kul när man hittar en underbar liten gång mellan alla sneda hus.

En underbar bil som parkerades på Noras Torg. Vi sprang på denna när vi letade efter något att äta (vilket senare blev wärdshuset, prisvärt, 3rätters kostade 198kr och mätt blev man)


Vi var även och kikade på en av mina absoulta favvobad. Marmorbrott.
Här ligger min bättre hälf och min mor och spanar efter kräftor. Jo.. Kräftor.
Tydligen hade ägaren planterat in signalkräftor i brottet och en del var bumlestora. Riktigt häftigt att ligga och kika på dom från klippkanten..

En av kräftorna var upp till vattenytan för att kika om barret gick att äta. Kräftorna var superhungriga så det gick att dra upp dom med hjälp av ett grässtrå (självklart så hoppade dom tillbaka i vattnet.. Dom ömsade så det de såg lite roliga ut. Lite smådammiga.. *lol*

Herr kräfta igen. Han var nog 8cm i kroppen.




Den 22 juli bar det av mot Askersund, Braehus, Gränna.
I Askersund skulle vi fika frukost bestämde vi, efter att ha virrat runt ett tag så hittade vi ett underbart b&b med fik.. Detta är ingången till fiket. Utifrån så såg det ut som ett sött gammal snett hus men inget mer, men när man gick in så hamnade man i världen sötaste lilla trädgård med uteservering. Där man köpte fika var pyttelitet och urcharmigt. De hemgjorda pajerna stod på olika hållare i fönstret, mackorna var utsökta , helt enkelt ett ställe man återkommer till.

Ena sidan av uteserveringen... Fanns kanske 10 bord, men det är lite med charmen, en liten damm med vattenfall fanns också. Ska ni till askersund så håll utkik efter ett B&B i gammal stil.
Efter fikat i Askersund satte vi oss i bilen igen och brummade till Braehus.. Ganska välfungerade aircondition har dom... ;) Blir kanske lite blött när det regnar bara.. *fånig*
Utsikt från ruinen.

Dit skulle vi.. Gränna. Tog faktiskt inga bilder i gränna. Så ruskigt mycket folk och på resturangen så var det en massa barn , låg precis bredvid badplatsen för barn, och jag vill inte ha en massa kort på små nakefisrumpor i bloggen. Så ni får njuta av Gränna på avstånd..;
Sen har vi den roliga kalven... Gissa om jag garvade när jag förstorade bilden och inser att kraken fått en blaja i pannan?!?!
Så det får räcka för denna gången i bildväg.
Imorgon börjar allvaret igen.. tja allvar å allvar med P börjar jobba igen och själv så ska jag till kursen.
På onsdag ska jag hämta EKG-mätaren. Blir spännande att försöka sova med en sån runt halsen..*urkar* fast det ska bli skönt att få veta vad som är problemet, om det är något problem.
Tja... nu ska jag tvinga mig själv att pyssla..
Hepp på er!
//Pf

1 kommentar:

  1. Tack för din gulliga kommentar hos mig! Ännu mår jag som en kratta =/ men jag är på bättringsvägen, tack & lov! =) Hoppas att du har det bra & rolig bild den sista!

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera