måndag 25 augusti 2008

Så äntligen..

kan jag börja skriva här!!

Jag ska bli mamma!! Fatta liksom... =D=D=D
Nu har vi berättat för alla som man vill berätta för öga mot öga. Så gissa vilken inriktning bloggen kommer att ta ett tag framöver...*fnissar*
BF är den 12 mars så jag är i vecka 12 nu. Hittills har det bara varit finemang, inget illamående, inget speciell känslighet mot lukt, lite trötthet, lite håravfall och gigantiska boobs... =P Annars märker jag inte så mycket... hmm skulle väl vara att jag dricker massor av vatten och på morgonen har jag jättekula på magen.. fast den försvinner i stort sett helt när jag varit på toa..
*suckar* Byxorna börjar väl sitta lite tajtare och P tycker att det putar lite mer när jag ligger i sängen... Väl det som är knepet, att ligga på rygg i sängen. För när jag ställer mig lägger sig fetbuken i vägen...*fnyz* så jag ser mest ut som vanligt kanske lite fetare. Jippi liksom.

Ja ja.. Har faktiskt bara gått upp 800gr såhär långt och med tanke på att det växer där inne och boobsen blivit sjukt stora så tror jag att jag gått ner lite i mig själv. tycker jag ser lite mindre ut här och där..

Ultraljud kommer att göras om 5-6 veckor på KS och sen ska jag tillbaka på mvc.

Mamma hade kikat på barnvagn idag...*fnissar* Vore väldigt roligt med ny vagn men m ed tanke på allt annat som måste handlas + tandläkaren så.. njä känns inte helt ok att lägga så många lusentappar på en sprojlans ny vagn. Men vem vet..*fnissar*


Nä nu ska jag stoppa i lite jordgubbar i bäbismagen.. Tror vi vill ha ett par såna.

Kramis på er alla!

//preggo Pf

4 kommentarer:

  1. Grattis! Vi fick höra på lunchen idag. Nu går tillvaron ut på att skrämma upp P så mycket som möjligt, vi är ena riktigt schyssta kollegor!! :-)

    Vad spännande det måste vara, själv är jag definitivt klar med den biten, men jag minns hur det kändes första gången.
    Gissar på att din scrapping om en sisådär 6 månader kommer ändra karaktär från husdjur till bebis. :-)

    Än en gång, grattis!

    SvaraRadera
  2. thanks!
    Jodå han berättade om lunchen... ;)
    Fast ni får nog bli lite bättre på skrämmandet, för han var inte särskilt rädd ;), fast det ska ju till en fruktansvärt massa för att skrämma honom ..*fnissar* han börjar till och med vänja sig vid att hans bättre hälft kommer förmodligen bli ett hormonmonster så.. ;)

    SvaraRadera
  3. Gratulerer så mye, Gums! Endelig kan jeg liksom gratulere deg ordentlig.. ;D Gleder meg kjempemasse til å se hvem som kommer til verden, det må jo nesten bli beste bebisen i verden! :D

    Love you tons! Ta vare på deg selv, og bittelille. *KLEM*

    SvaraRadera
  4. Nej men oj vad roligt! Stort grattis till er båda!

    SvaraRadera