lördag 22 november 2008

LO´s

Så var det dagen för de senaste LO´sarna jag gjort.

Först ut är en bild på min mycket saknade Tiger.


Mönsterpappret kommer jag tyvärr inte ihåg tillverkaren på.
Runt kanten sitter pärlfloss. Virkat spetsband med lite metalldekos på. Hjärtat har jag gjort själv med kopparfärgad metalltråd och sötvattens-pärlor i creme och persika.
Bakom kortet ligger lite mesh. Titeln är från K&Company (tror jag) och lilla textremsan har jag fått av Lambisoft.



En LO´s med papper från en av mina favvosar. Making memories. Det prickiga är baksidan på det rosa bakgrundspappret. En liten hidden journalingcard, punchinella i rosametallic (syns ej så bra) en rosett i rosa guldfärgat tyll. Hörnen är dekorerade med klistermärken från panduro. Swirlsen är chipboard från maya road och målade med guldmetallicfärg.
Textremsan är från lambisoft och jag tycker den passade tjejen så bra. *s*



Denna LO är jag extremt nöjd med. Tyvärr gör den sig inte helt på kort, men ni får en aning iallafall. Pappret är från Making memories. Swirlsen är Tim Holtz grungeboard som är målad med silver färg. Blommorna från olika primaserier och går i turkost, vit och lila. Turkosa blingstensar i mitten.
Bakom kortet ligger rynkad tyll, och som avslutning en chipboard skylt som är målad i lila metallic. =)

Japp jag älskar metallicfärgerna från panduro. har 3 burkar av varje färg hemma ifall då slutar sälja dom. Inte syrafria (tror jag) men det struntar jag faktiskt i. Är inte så petnoga med alla saker om det inte finns syrafria alternativ som är riktigt bra och prisvärda. Metallicfärgen är den absolut bästa färgen jag testat, likaså deras panokit quick glue. Bäst helt enkelt.


Sen bara måste jag berätta. Idag köpte vi en fisk. En fisk som jag velat ha sen vi köpte vårat första akvarium. Tyvärr har det aldrig riktigt passat, men idag sprang vi på en och klart att han skulle bo hemma hos mig. De har dessutom ett riktigt kul beteende, han simmar baklänges lika bra som rakt fram.
Googla Black Ghost så ser nu hur pussgrodan ser ut. (en lattjo fisk som är lite känslig, men brukar oftast blir stoooor, ifall någon blev sugen.)

Nästa drömfisk är en liten kulfisk. Älskar kulisarna och puffer så kanske i framtiden. Tyvärr går de väl lite väl hårt åt det vi har så, men drömma går ju. =)


//Pf

2 kommentarer:

  1. Så läckra LO:s! Äntligen får man se lite action hahaha! Köpte kamera idag... vilken får du höra mer om senare!!!!!

    SvaraRadera
  2. Underbara LOs!! Är det en liten chincilla på den första? Ruskigt söt=)

    Kram

    SvaraRadera