fredag 21 november 2008

julkort, en hel bunt..

Sådärja, här kommer en hög julkort. En del med samma upplägg men med olika detaljer.. Skriver under varje kort vad jag använt mig av för små pluttimojer. Många av korten är även väldigt detaljerade innuti med inkidostämplar band osv. :) (orkade inte fota det också så det får komma om någon är intresserad)

Penny black, stickels, prima blommor, tygtext. Cuttlebug embossingfolder och stämpelfärg.

Penny black stämpel,målad med promarker och stickels. Rött sammetsband och hjärta i metalltråd.


Alotastämpel, julgranskulorna är 3d-lackade och sen lite bling i hörnen

Rachelle Ann Miller stämpel, Inkidostämpel använd med gluepad och superfint silverglitter.
Tycker det ger en kul effekt.

Penny black, santa claws. Stickels, band och pandurodetaljer.
MM´s flock and foil kit

Rachelle ann miller. Julgransglittret har fått effekten från Flower Soft.

Här är samma stämpel fast med stickels (med 3d-effekt) pålagt på glitter och kulor.
Ger två olika kort på ett väldigt enkelt sätt.


Penny black. QK jolly alfabet+ granar (just lööööv it) Tofsarna är Flower Soft liksom snöflingorna.

Här är luvorna flockade i sammetsröd.
Så ett par kort från mig som jag är väldigt nöjd med. Flock, flower soft och jolly är numera mitt stora beroende. Dels blir det lite att arbeta med och resultatet blir så mycket trevligare med lite "känsla" (ja så man kan fingra lite).
Alla korten är 14x14 och alla enfärgade papper är bazzill..

Dessa kort är dessutom till salu (de flesta) så ... ;)
Kommer även ett inlägg med de senaste LO´sarna jag gjort..
DET du ... vet att ni nog trillat av stolen av förvåning vid detta laget, men ändå lixom..;)


PS... kråka i gästboken.. ;) vore lite najs, speciellt om korten, vädret och bristen på snö fungerar också..Blir överlycklig för de flesta kommentarer!

//Pf numera med tummen utdragen ur ...;)

6 kommentarer:

  1. Så himla jättefina med allt bling, flock och grejer!!!!! Jag blevb helt inspirerad här!

    SvaraRadera
  2. Massor av fina kort du knåpat ihop!! Nu skall det bli fart i julkortverkstaden tack var dig!

    SvaraRadera
  3. Jättefina kort. Jag ska kolla in fisken med ;)

    SvaraRadera
  4. Vad massa fina kort!
    Supersnyggt!

    SvaraRadera
  5. Supersöta julkort!!! :0)
    Stora kramen Kicki

    SvaraRadera
  6. Shit vad du pysslar, jag blir ju helt matt! :P

    SvaraRadera