torsdag 30 september 2010

mediamarkt LJÖG!!

Alltså jag trodde inte att det kunde bli värre, inte värre än elgigantens service och support..
Det kunde det.

Till en början.. Tjejen ringde aldrig tillbaka igår. Pfff.

Idag ringde det från Mediamarkt igen.. Denna gång var det Marcus. Han tog imot vårat handtag när i vi lämnade in den, så redan där började jag ana oråd. Han meddelar torrt att Electrolux avslagit min reklamationsförfrågan så vi kan åka tillbaka till mediamarkt och hämta vårat trasiga handtag..
Blev paff och meddelade att hans kollega OCH Electrolux sagt att det är reklamation osv. Då svara han att de kanske skickat till ett annat ställe (något jag vet att dom inte gör). Och att det var fritt fram att hämta handtaget och åka in till electrolux om vi nu ville försöka den vägen ändå.
Svor ett par saker å slängde på i örat på kuken..

Ringde omedelbart upp Electrolux serviceverkstad igen som än en gång bekräftade att handtaget skulle gå på reklamation osv. Men han berättade också att företaget (kommer inte ihåg vad det heter) som hämtar MM`s reklamation och service ibland bedömer reklamationsärenden fast dom inte ska eller eg får. Så kontentan av det är att detta företaget dömde enbart på datumet från inköp, sa nej och skickade tillbaka till MM.
Electrolux har inte ens fått det. (vilket eg inte ska skickas då et är lätt att tappas bort och onödig fraktavgift då de bedömmer via telefon eller mail med butiken)

Kille på Electrolux berättade att detta är ruskigt dåligt gjort då Electrolux vet om ex en grej på en produkt kanske håller sämre kvalite, och dessutom så har man reklamationsrätten som dom har egna kriterier att gå efter då dom kan sina produkter. Men neeeeeeej då. Dom sa nej.. Synd bara att dom genast la ett handtag på posten och bad om ursäkt å MM´s vägnar och förklarade att det ibland är bättre att vända sig direkt till dom.
Så gissa om jag klär på mig alla graviditetshormoner när vi åker till mediamarkt.. *mouhahaha*

Clue nr 711 på att Electrolux inte fått saken är att dom skickar ALDRIG tillbaka produkten med ett "nä du det går inte". Dom ger en prisoffert vad det kostar om reklamation eller garantin inte gäller. VIlket MarKUKen sa själv när vi lämnade in handtaget.. *grrr*

Jävla pappskaft!

Killen (som jag tyvärr inte tog namnet på) på electrolux får en FET guldstjärna i min bok! Och jag kommer med trygghet köpa deras saker i framtiden. Utan tvekan! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar