onsdag 29 september 2010

support

Japp idag har jag hängt i telefonen i flera timmar.
Först försökte jag få tag på Electrolux servicesupport, efter ett par trevliga människor så fick jag telenr till deras stora serviceenhet i stockholm.
En supertrevlig kille svarade.. tyvärr svarade han fel..*lol*
(En kort återblick, den 12 september gick handtaget på våran dammsugare sönder, vi lämnade in på mediamarkt och försökte få det på reklamation, fick också svaret att det kan ta 2-3 veckor innan det hänt nått. Idag är det den 29 september och jag tänkte att jag kanske kan få svaret på om det är ett reklamationsärende eller inte genom att ringa till electrolux)

Vi gick igenom alla nr på ordern, och konstaterade att dom blandat ihop siffrorna (något som tydligen var typiskt dom) Men tyvärr fanns den inte hos dom!! URSÄKTA lixom.. Då berättade han om Mediamarkts hantering av reklamation/serviceärenden.. Dom samlar allt på lagret, sen kommer en firma och kör ner det till en sorteringsdel i västerås där dom sorterar efter olika varumärken, sen skickas ex electrolux pryttlar upp tillbaka till stockholm. Där de lagar, eller byter ut och deras hantering tar ungefär 2 -3 DAGAR, resten är mediamarkts hanteringstid.
Men det han också sa att sånahär små saker ska dessutom INTE skickas.. *suckar* Rutinen ska vara att personen som fått ärendet ringer eller mailar electrolux och utifrån detta samtal/mail så bestämmer dom om det är ett reklamationsärende och skickar sedan produkten direkt till KUNDEN.. Hade pappskaftet gjort som man skulle hade vi haft en fungerade dammsugare inom en vecka.. Pffff..
Dessutom sa han att ex elgiganten lägger på kostnad för felsökning på produkten även om electrolux INTE gör det.. Så dom fixar en del av sitt låga pris.. Helt sannslöst?! :O

Kom fram till att det var mediamarkt jag skulle slå på.
Försökte komma fram i nästan 2 timmar.. TVÅ timmar!!
Efter ett tag fick jag tag på en tjej som ja kort och gott inte alls var för imponerad över sin kollegas inkompetens och ska jag dömmapå tonläget fick han nog en läxa på hur man sköter sitt jobb.. :P Så nu ska ett nytt handtag vara på väg äntligen, för nu har jag inte kunnat städa sen den 10e.. Å med djur och småbarn med vagnar osv så blir det skitigt på en gång. Helt sannslöst skitigt. :(

Å electrolux slogan... stämmer om man har haft kontakt med deras support (iaf för mig) bästa supporten hittills.. :D 4,5 av 5 möjliga (hade blivit en femma och deras knappval fungerat bättre) Mediamarkt.. 2 av 5 möjliga och det för att tjejen som svarade idag faktiskt visste vad hon pysslade med. (hoppas jag iaf)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar