onsdag 28 mars 2012

ingångspark

Dags att sparka igång bloggen igen känner jag. Nu är det ju vår, å med den kommer lite energi.

Hänt sen sist då?

Jo Myran har blivit 1 år gammal. Bus har blivit 3, mamma har fortfarande bara fyllt 27 (iår igen), älsklingen har bytt tjänst. Vi har firat våran 3åriga bröllopsdag, om än lite sent. Vi har haft vattkoppor, influensor, magsjukor, förkylningar och lite allmänt snor.  Vi har utökat bilförrådet. Vi har sålt våran gamla trotjänare ovlvo 1 som fick svåra inkontinensproblem (oljeläckage) och köpte en ovlov 2 till mig. (en nästan på pricken likadan. Guldmetallic kombi.) Ovlov 2 höll sig till traditionen och gick sönder efter en vecka.. Så gjorde ovlvo 1 också. Fast ovlov 1 behövde verkstad, ovlov 2 behöver inte åka till doktor bosse. Ovlov 1 rullade trots det 16 000 mil i våran ägo så vi har stora förväntningar på ovlov 2 :D Jag gillar min ovlov 2.
Vi har separerat... ja våra sovrum. Myrans nattrutiner är fortfarande lika kassa, så nu har vi varsin sovplats jag å älsklingen. Vi sover numera varannan natt med monstret och varannan natt få man sova ut.  Skönt men trist  som attans.
Älsklingen gick å skaffade sig utmattningssyndrom och hösten och starten på vintern var grymt påfrestande för mig. Nu är vi på banan igen och familjen börjar fungera bättre och bättre. Även om en del oro för att det ska bli sämre igen finns där.

Min älskade Anneli flyttade hem till hemstaden igen, vilket förde med sig mer fika. Å som jag saknat det, och önskar att vi kunde börja bo i samma stad igen. Saknar en såndär vän massor sån man vet har tid för en och inget imot att träffas här å där :(  Men jag får träffa min A massor mer än någonsin de senaste 12 åren så jag är hemskt nöjd ändå. Men lite gnäll måste jag ju få göra.

Mitt pysslande finns kvar. Har fått eget rum igen.. ja rum och rum.. klädkammaren är tömd och jag har flyttat in där. Blir asbra när det är klart. Har lite beställningar att göra dessutom. Kul kul. Nått som också är himla kul är att stellas.se är på väg tillbaka. Något vi längtat efter massor, även om min ekonomi inte tillåter några större utsvävningar nu när nytt rum inreds.

Bild på rummet kommer senare, även en redogörelse för all förvaring jag skaffat och älskar!
Nä nu ser vi fram imot en härlig vår, med massor av energi, bra och positiva saker och vem vet vad mer..

//pf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar