måndag 7 maj 2012

majbild


2maj 2009 tog jag en bild på mina älsklingar. E ligger i vagnen och är 2 månader gammal. Bilden är tagen bland körsbärsträden i Kista.  Stolt pappa med sin lilla tjej i vagnen.

Igår var vi tillbaka till samma träd i Kista för att ta en ny körsbärsblomsbild (haha säg det fort 7 gånger) Har hänt en del på dessa år :D Lilla E är inte så liten längre, lillasyster växer så det knakar och Älsklingen har skägg (något han skaffade 2010 när han var pappaledig å sen fick det stanna) Tyvärr hade blommorna nästan blommat över när vi väl fick tillfälle att åka dit, och dessutom hade dom kapat av träden en del inför fasadrenoveringarna dom sysslat med. Men kul ändå. :D Å jag måste säga att min älskling blir bara snyggare med åren..*fnissar*
Å jag har verkligen världens finaste familj. Blir alldeles glad och varm av denna bilden. Mina finingar.

Å Angelica.. efter att ha tittat på 09:e bilderna.. alltså lägg av? Inte våra ungar det va? ;) Såååå små å söta.. Nu är de stora och söta.


Vad har hänt mer sen sist då.. Jo började virka, har hunnit virka en filt en bunt blommor och en missformad mus. Har varit på kurs med ingvild bolme. sjuuukt kul och många nya tekniker fick man lära sig. Lite mer förståelse för hur hennes LO´s är uppbyggda.. Dessutom så fick vi chansen att testa hennes egna verktyg och saker som hon gjort åt Prima.. Tyck de varit fåniga och dyra.. men det ligger mycket tanke bakom de. När hon gick igenom skalpellen (somkostar massor mer än de flesta andra) så ja ja bla bla lixom.. Skar ut alla blommor och konstaterade när dagen var slut att jag inte hade ont i fingrarna vilket jag alltid brukar få när jag skär mycket detaljer. Så hennes saker kanske låter "duktiga" men faktum är att de är så uttänka som dom försöker låta. De bara glider in i handen och det är väldigt naturligt att använda dom, man kommer på det efteråt. De känns som man använt dom i alla år. Inte bara i ett par timmar. Så nu har jag "fotfilen" (distresser) och en bunt olika chalks i min ägo. Chalksen slog de vanliga cats eye med hästlängder. Underbart skön att hålla i, fina pigment och mer färg. Utan att bli massor av dyrare, typ en krona dyrare bara. Så här kommer det bytas ut alla gamla chalks mot Ingvild Bolmes.

Dessutom kommer det inom en snar framtid att finnas en skalpell och en skärmatta ur samma serie i  mitt rum. Skärmattan har smart upplägg och är dessutom läckert turkos som kommer passa prima i mitt rum (hehehe) å kniven är ett måste för mina ondiga händer.
Dessutom MÅSTE jag ha hennes resinfigurer. GUuu så kul de var att jobba med. Nackdelen med kurser.. det blir så mycket dyrare när man komme rhem, för man är så inne på det spåret.. haha

Men allt som allt, Jag är SJUKT nöjd med kursen, kursavgiften på 1200 var VÄL investerade pengar, vi fick massor av bra material, och Ingvild var en toppenlärare!

SÅ... det var pysselsakerna.. Nu till nått kul.. En collie.. :D  Japp vi har blivit med hund. En colliehane. Bailey(s) kallas han, snart 1½ år, så han är i värsta spökåldern. Om allt fungerar med ungar, hundar å det vardagliga så kommer han att stanna här som fodervärdshund. (vi äger allt utom hans pung.. ;) . ) Han är en otroligt mjuk hund som gärna vill vara till lag och som gärna kryper upp i knät. Han är fortfarande en stor fegis och allt är läskigt (han har aldrig varit utan sina hundkompisar) Men idag är han redan lugnare och ligger bredvid mig och vilar lugnt (ja när inte Myran kastar våtservetter i skallen på honom)  Mer info kommer med tiden, nu ska jag fixa lunch åt myran.

//Pf




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar