onsdag 7 maj 2008

Elbas och Utmaning

Nu har det varit fullt upp ett tag.
I torsdags bubblade jag med Jenny (stellas.SE) i telefonen.
Babblade som vanligt om allt och inget. I förbifarten började vi prata Heidi Grace serierna, och om hur svåra jag tycker att de flockade "lapptäckspapprena" är att använda. Det skulle jag inte ha sagt, för vips hade jag en utmaning runt halsen.
1 flockat rutpapper skulle användas, och utmaningen skulle vara klar till fredagkväll.Punkt. Kanske inte låter så svårt, men tycker man att dom är vackra men helt hopplösa så blir det genast lite värre.
Som tack för den passningen så bestämde jag mig för att "sno" bilden på utmanaren och scrappa den. Jenny blev jätteglad. harkel. ;)

Första LO´n gick åt pipsvängen, papprena fäste inte, skrynklade, hade på stickelsglue, vilket blev helt miffo. Slet av allt, rubb och stubb och började kasta om allt

Detta är alltså slutresultatet som jag dock blev mer nöjd med.
Basen är svart cardstock, heidi grace mönsterpapper och svart ram till fotot.
Sen ligger fotot på ljusrosa quickstripz (som jag förövrigt finner helt totalt värdelösa!!! Post-it lappar har bättre fästförmåga än dessa.... *mutter*)
Som dekoration har jag lagt på svarta blommor med rosa knappar, massor av blingbling från bohemia 2, spetsband från Prima(som jag förövrigt älskar, deras band är så härliga) rickrack-chipbord och tillsist stansade jag tags (bosskut) och titel (craft robo) .
Håller även på med 2 andra LO`s, en med en massa små figurer jag ritat själv med promarkers, kommer bli den absolut rörigaste LO jag någonsin gjort, men f*n så kul det är.
LO nr 2 är med en älg och massa kul färg. Har dock inte haft tid att montera någon av dessa så bilder kommer när dom är färdiga.

Tiden har swishat förbi mig, igår var vi till Enköping och köpte en handbyggd elbas åt mig. =D
Äntligen har jag en egen liten plonkare. Som pysslare man är så ska den dock genomgå lite ändringar, ska scrappa eget plektrumskydd, lite bling och lite smått och gott. Tids nog ska den dessutom få en till mick och ny lack.
Vill ha en lila bas.... SKA ha en lila bas.. ;)
Före och efterbilder utlovas.... Om någon nu skulle vara intresserad... ;) =P

Nä nu ska jag ta mig i kragen och diska lite... Och blänga på brevinkastet.... Väntar på ett hemligt paket från stellas.se. Hon har plockat ihop ett alldeles eget dekos-paket åt lilla mig, så gissa om jag är NYFIKEN!!!
//Pf

1 kommentar:

  1. Så.. når skal du lage en sånn en til meg? *se på med store, brune øyne* ;) Det var kjempe-kjempe-kjempe koselig å snakke med deg igjen idag, vennen! Har savnet deg utrolig masse, og jeg er kjempeglad i deg - alltid. Love you tons! *smask*

    SvaraRadera