fredag 4 juli 2008

del 5... sista delen.

SÅ var det dax för den sista LO´n.
Liljan på bilden, var en av tokmånga som satt i en gigantisk bukett jag fick av gubben på våran på våran årsdag.... Både spetsen och textremsan är åtgärdad...*harklar sig en smula*
På bilden så är det lite knas, något jag upptäckte just vid redigeringen, till mitt försvar vill jag säga att det var det sista jag gjorde å klockan var tokmycket... Så nog om det...*fnissar*

Det är första gången jag jobbar med svart vitt på detta sättet och det var inte helt enkelt. Ville hålla LO´n ren från "färg" för att liljan skulle sticka ut så mycket som möjligt. Tänket var att LO´n skulle bli som ett svartvitt foto... Hmmmm fast tvärtom... *ler* När jag jobbar med svartvita foton så brukar jag använda mycket färg runt om, men färgen denna gången fick vara själva fotot.. Jag trodde att jag hade tokmycket dekos i denna skala, men det visade sig ganska snabbt att det mesta jag har går i färg. Fast jag lyckades skrapa ihop lite iallafall.


Svart bazzill cardstock, svartvita papper från... ? Rickrack bandet är från ett sånt kit där man kan flocka klistersaker själv. Himla kul produkt. Stämplat llite swirls i svart och vitt. Fjärilarna är från Karen-Mari klipp, den ena färgad svart. I slutet av swirlen sitter det en svart blomma med en stor brad i. Den stora bradsen är klädd med svartvitt tyg. Spetsbandet är från svärmor och är helt bedårande tycker jag. Ville inte klippa av det då båda ändarna var så fina så jag snorklade ihop en liten "knut" i hörnet och tråklade in lite svart pärlfloss för att få lite mer effekt på den. Runt fotot sitter det thickers och på dom har jag limmat fast chockrosa bling, för att verkligen fokusera på kortet.
Texten är rubons (scrapworks) som är fastsatta på OH-plast som är ditlimmad (älskar det panduros lim. Kan fästa alla typer av material utan att synas det minsta och torkar tokfort)



En liten närbild på "knuten".


Igår landade mitt nya paket från..... gissa vem... Jo jenny på stellas.se. Å jag är så grymt nöjd!
Köpte bland annat papper, blommor, stämplar och bling från Prima. Å grönjävlar vad fina dom var!!! Blingen var helt gudomlig! Köpte även journalingtags en prima (urban) så himla läckra, lite tjockare papper och dom levererades dessutom i en skitsöt ask!! Var tvungen att lägga en order till på blingen... *ler*
Fick dessutom hem BG´s nya serie euphoria. Riktig härlig serie som verkligen sticker ut (enligt mig) Tillbehören var riktigt fina (köpte brads, rubons, chipboard och elements stickers) Chipboarden var kalastrevlig och fungerar fint med andra papper också. Rubon´s häftet var kanske lite litet för dom pengarna men motiven var riktigt fina. Färgen på papprena blev en liten överraskning då min skärm inte helt visade sanningen. För min del så krävs det nog en del "klappande" innan papprena blir favorit. Fast många gånger är det så med basic grey´s serier för mig. Tar lite tid och lite tittande innan jag fastnar för serien.

Nä nu ska jag försöka trycka ner papprena i min redan överfulla låda. *hjälp*
Behöver verkligen köpa fler delar tilll mitt skåp för ny börjar det rinna över.. =D

//Pf

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar, vad mycket fint du har gjort. Ha en härlig sommar.

    SvaraRadera