torsdag 13 november 2008

tröttsamt...

fy fan för en del....

På lördag hämtar vi hem våran kanin igen (han har varit ute på prov för att vi har svårt att få plats med honom och hans bur se tidigare inlägg)
Personen i fråga är en uppfödare och var eld och lågor över att få ta över honom. Vägrade ge honom till henne på en gång utan han placerades på prov. Vilket jag idag är glad över. Hon har köpt ¨på sig en massa kaniner av samma ras och nu så har hon kommit på att pälsvården tar för lång tid och säljer av allt. En del har hon i stort sett nyligen fått hem.
Skulle jag ha tillbaka honom fick jag till imorgon på mig att hämta honom.. Snacka om att jag blev arg. Hon skulle ha så många köpare över på lördag så det gick inte, skrev att man kan inte sälja nått man inte äger, efter en del tjat så fick vi väl hämta hem honom på lördag istället.

varför ska kaniner vara sån slös och slängvara? Vet många kaniner som cirkulerar mellan varenda uppfödare, dom tar en kull sen sätts dom ut igen och så fortsätter det. Jag vill inte att det ska hända min gosrumpa.
Så nu står vi med samma problem igen.. ^*suckar*

Ingen som vet någon som kan erbjuda ett vettigt och kärvänligt hem åt en supersnäll och gosig kaninpojke?

//Pf

4 kommentarer:

  1. Förstår att du blir förbannad, jäkla oansvarigt av henne!

    SvaraRadera
  2. framförallt trött..*suckar*

    Fast nu är det ju klart att vi hämtar hem honom om det blir för alltid får vi se..

    SvaraRadera
  3. Hadde jeg bodd nærmere, og hatt lov til å ha dyr, så skulle jeg gjerne tatt ham - og beholdt ham.

    SvaraRadera
  4. Åh vad irriterande!! En del borde verkligen tänka efter före!!
    Tur att du gjorde det..
    *KRAM*

    SvaraRadera