lördag 27 december 2008

mellandagar..

Japp det är såna nu ifall att ni missat det...*s*

Julen flöt förbi i rasande fart. På julafton vände vi ovlov mot 019. Först åkte vi till min mamms, där grilljerade vi lite skinka, grejsade lite annat och käkade lunch. Efter öppnade vi lite julklappar. Vi fick en låda gott och blandat till lillbönan. Badtermometer, nattikläder, body, skallra, napp, nappflaska, nagelkitt och speldosa till sängen. Lillasyster fick parfym och lille lillebror fick Mirrors edge till 360. Mamma fick sängkläder + lite hemmapysslade fönsterprydnader. (som jag dessutom glömde att fota innan jag slog in dom och innan vi åkte hem)

Sen åkte vi till P´s mamma och fortsatte julen där. Åt lite mer skinka och en massa annat gott. Käkade dessutom en massa knäck. Svärmors knäck är LIVSFARLIG...!!
Öppnade lite klappar även där. Fick presentkort på Stellas av sväris. =D Av oss fick hon quiltingtyg. Hon pysslar tygsaker, otroligt duktigt. Fick se barnvagnsfilten som vi ska få. Sååå cool. Går i olika lila nyanser och är allt annat än puttignuttig. Så nöjd verkligen. Fick även med ett täcke till sängen i lantligt romantisk stil, lingrönt och vitt och lite blommor. Även det så fint. (foto kommer när jag får tumme ur)
Av P fick jag presentkort hos stellas.se, dessutom hade han fixat att jag fick komma och shoppa fast det var stängt. *s*
Av mig fick han cigarrer och 4:a böcker. Han blev lite överraskad av cigarrerna annars så är det svårt att vara hemlig efter alla åren. =D

Fick även julklapp av min lillebror och hans tjeja iår. =D Fick ett jättegulligt set till bönan. En brun kjol och en vit hoodtröja och strumpbyxor. Bedårande.
Dessutom när vi åkte på mellandagasrean så hittade jag tillhörande body och ett set med tunnika och byxor. Fick naturligtvis följa med hem. Skitsöta verkligen. Har nu allt + lite till i storlek 56... *fnissar* Fast mycket är traderat så... ;)

Fick presentkort på IKEA av mormor och morfar så idag har vi varit och shoppat.. Fick ihop en liten hög iallafall.. Skötbord (hemnes skåp + skötinsats) spjälskydd i vitt (vill inte ha mönstrat då jag hellre ha roliga sängkläder och det matchar sällan så bra) badbalja, lakan, skötbädd osv osv osv... Fick ihop en bra hög med saker. (skötbordet gick på presentkortet så det fick vi i julklapp)
Nu är det "bara" spjälsäng, madrasser, sängkläder och apoteket kvar, och tvättmaskin.. *pustar* Sen har vi köpt allt.... Förhoppningsvis. =P
Tur att det är en stund kvar (har jag bestämt..*petar på magen*)

Imorgon blir det därimot inte många knop gjorda... Fy 17 vad denna vecka har satt sina spår.. *bläar* inflammationen är just nu.... ganska hemsk... + att jag är så svullen om fotlederna nu av allt rännande att det känns som huden ska spricka. *jublar* Inte så skönt, men det kunde ha varit värre. Kunde ha varit händerna och då hade jag varit lessen. =P

Nä nu ska jag ta och krypa ner i sängen och bara gotta med ett stooooooooort glas iskallt vatten och en eller två röda paprikor. Japp jag har dille på paprika och drickyoghurt. Min graviditetslast. P tycker att det är jättekul..*s* Tur egentligen att det inte är mer än så, är tillräckligt stor som det är och ökar i rasande fart utan en massa cravings på onyttigheter.


Godnatt på er alla mellandagspeople...
kram
//Pf

4 kommentarer:

  1. ÅH VILKA HÄRLIGA PRESENTER!!! Tillhör också en familj där "vuxna" byter presenter med varandra. För några år sen sa vi att vi skulle skita idet och fy sören va trist det var att sitta där utan en endaste liten klapp att öppna! Aldrig mer att vi drar in på den traditionen hahah!

    SvaraRadera
  2. Är det måhända ett Nutmeg som du väntar bekräftelse på?!?!?! Jag köpte ett Wingo Zingo på tradera som jag blev supernöjd med fast dien är 1km lång!

    SvaraRadera
  3. Åh hemma efter en slitsam kväll på jobb, massor med beställningar till nyårsafton!!!! Aha, så det blev ett grandealfabet. Wingo Zingo alfabetet är på en 30cm lång die. Tycker det är lite kul stil på det plus att det känns lite större än ministorleken. Nöjd är jag i alla fall med det!

    SvaraRadera
  4. GODT NYTTÅR GUMSAN! :D Love you tons! Ha et kjempe, kjempe godt nyttår - snart kommer plutten. ;) *kleeem*

    SvaraRadera