måndag 2 april 2012

Mysig helg

Japp det önskar jag att jag kunde skriva å faktiskt mena det. Lördagen var det inga fel på. Söndagen blev... inte riktigt som jag planerat. :(

På lördagen var vi på 3årskalas i Rosers. Bus och K lekte som galningar och hade hur kul som helst. Myran stolpade omkring och gör det hon är bäst på, slå sig. Vart hon inte omkull-lekt så halkade hon. Lillsprutt. Hon får lära sig snart, för det är inga små smällar hennes stackars får ta när hon är igång.

I söndag skulle jag efter låååååååång planering (alla planer gick åt pipsvängen) hämta bästaste vännen på stationen och sedan åka å mysa ett par timmar, sedan skulle jag träffa fina A och fika och tja.. så var min söndag planerat att bli.  Istället så blev det helt fel. Står i köket och hör hur det kvider bakom mig. Där hänger älsklingen i sina armar i på bänken, tjippande efter luft, med ben som inte bär.. Får ner honom på alla 4a tillslut och efter lite meck ner på en madrass på köksgolvet.Pang bom tjoflöjt. Älsklingen fick seriöst ryggskott alt nått med disken nere i ländryggen. Så det var bara att ringa till bästaste vännen (som förövrigt redan satt på tåget) å säga "hej jag kan inte komma å hämta dig".. Yeay.. DÅ kände man sig inte allt för rolig. :( Men jag kan inte lämna karln liggandes på köksgolvet, eller i sängen ifall ambulans behövdes. Så jag fick vackert stanna hemma och vårda sängliggandes karl med allt vad det innebär med massor av spring, fundera ut mat man kan äta i sängen, hur man får i han sitt kaffe (huvudvärk annars) osv osv. Dessutom så blev natten till idag den värsta på länge.. Yeay lucky me som får ta barnen själv inatt igen.. *suck* Alla med nattsovande barn.. up yours................



Men nu är det påskvecka.. yeay förhoppningsvis blir gubben frisk till helgen iaf så vi kan njuta långledighet tillsammans och inte så nu, han ligger instängd i hobbyrummet å roar sig själv. :P

dagishämtning står härnäst på schemat.

Hej

/PF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar